Geweldige eerste weken - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Eline Wennink - WaarBenJij.nu Geweldige eerste weken - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Eline Wennink - WaarBenJij.nu

Geweldige eerste weken

Door: Eline Wennink

Blijf op de hoogte en volg Eline

24 September 2014 | Australië, Agnes Water

Daar zit ik dan in Australië, schrijvend aan mijn eerste blog. Wat is het hier geweldig! Ik ben nu al een beetje verliefd op het land, en dat al na één week. Het weer is hier heerlijk, de stranden zijn fantastisch, het water is hier helderblauw, de mensen zijn ontzettend aardig en behulpzaam en het eten smaakt ook nog eens lekker. Inmiddels hebben we al heel veel meegemaakt hier, ik zal alle ervaringen even in chronologische volgorde vertellen aan jullie. Lijkt me wel zo handig. Nadat Stefanie en ik afscheid hadden genomen van onze familie, kennissen en vriendinnen vertrokken we op 7 september van Schiphol. Op 9 september om 06.00 uur landden we op Australische bodem. Vervolgens hadden we nog een binnenlandse vlucht van Sydney naar Cairns, waar onze reis begon. Eenmaal aangekomen in Cairns werden we met een shuttlebus van het vliegveld naar ons hostel gebracht. De eerste drie nachten verbleven we in hostel Gilligan's. We sliepen op een kamer met zes andere meiden, dit was erg gezellig! Het hostel was erg mooi en had voldoende faciliteiten zoals een bar waar je avondeten kon krijgen, een mooi zwembad, een wasserette en een vier grote keukens. De eerste dag hebben we de stad verkend, boodschappen gedaan en lekker gerelaxt. We zijn op tijd naar bed gegaan (wel alleen hoor, aangezien we nog geen leuke Australische boy hadden ontmoet), we waren allebei erg moe van de lange vliegreis.
De tweede dag zijn we met de bus van Cairns naar Kuranda gegaan. In Kuranda hebben we een mooie wandeltocht gelopen en hebben we twee marktjes bezocht. Vervolgens zijn we met de Kuranda Scenic Railway teruggegaan naar Cairns. Deze treintocht duurt 1 uur en 45 minuten en gaat door het regenwoud, wat erg mooi was.
De derde dag hebben we gesnorkeld in het Great Barrier Reef. We zijn met een boot naar Green Island gevaren, vanaf dat eiland hebben we gesnorkeld in het Great Barrier Reef. Dat was zo bijzonder! Het water was kristalhelder blauw en we hebben vissen gezien in alle kleuren en maten. We hebben zelfs nog een zeeschildpad gespot.
De dag erop hebben we met de Greyhound bus van Cairns naar Townsville gereisd, dit was zes uur rijden met de bus. Aangekomen in Townsville hebben we ons hostel gezocht, onze spullen gedropt en hebben we de omgeving verkend. Het leek ons leuk om de Castle Hill Walking te lopen, ons niet beseffende dat deze wandeling bij de lokale bevolking bekend staat als een populaire work-out route. Dus we hebben lekker geklommen over rotsen en stenen op onze slippertjes, terwijl mensen met wandel-/hardloopschoenen ons links en rechts inhaalden. Ah vandaar dat de mensen allemaal zo naar ons lachten. Ze lachten ons niet toe, maar uit omdat wij daar op onze slippers liepen haha. Maar eenmaal boven was het uitzicht over de stad Townsville adembenemend. Na deze actieve eerste paar dagen hadden we besloten om toch maar even een rustdagje in te plannen. Dus nadat we de klok hadden rond geslapen hebben we de volgende dag lekker op het strand liggen bakken. De dag daarop zijn we naar Magnetic Island gegaan. We hadden besloten om vroeg weg te gaan zodat we de hele dag de tijd hadden. De ferry vertrok om 07.45 waarna we om 08.15 op Magnetic Island waren. Op het eiland zijn zes verschillende wandelroutes uitgezet. Fanatiek als we waren begonnen we aan de eerste wandeling naar het westen van het eiland. Deze wandeling was 8 km, maar we moesten ook nog van de Ferry naar het beginpunt lopen wat 5 km betrof. Aangekomen bij west point, het eindpunt van de wandeling, moesten we hetzelfde stuk ook weer terug aangezien we niet rond het eiland konden lopen. Van een stel bezorgde Australische mensen, die ons crazy Hollanders noemden omdat we het hele stuk hadden gelopen, kregen we een grote fles water mee voor de terugweg aangezien we alleen kleine flesjes water bij ons hadden. Eenmaal weer terug bij de ferry besloten we om even uit te rusten op het strand nadat we 26 km hadden gelopen. We besloten om na een halfuurtje weer verder te gaan om ook het oosten van het eiland te verkennen. Eén wandelroute staat er namelijk om bekend dat je er koala's in het wild kunt spotten. Dat wilden we natuurlijk niet missen. Daarnaast had een jongen van het hostel ons verteld dat je het beste rond 5/6 uur de route kon lopen, omdat je dan de grootste kans had om de koala's te zien. Al met al hadden we die dag 60 km gelopen! Ja voor de wat oudere mensen die dit lezen en die niet meer zonder leesbril kunnen, je leest het goed, je hoeft geen nieuwe leesbril, we hebben inderdaad 60 km gelopen. Maar we hebben wel koala's gespot in het wild, en dat was het allemaal waard (zie foto's). We waren beide helemaal kapot, dus aan het einde van de dag strompelden we van de ferry naar ons hostel waar we hebben gedoucht en meteen zijn gaan slapen. Wat was ik blij dat we weer terug bij het hostel waren 's avonds.
De volgende bestemming was Airlie Beach. Op maandag hebben we om 11.30 de bus vanuit Townsville naar Airlie Beach genomen, waar we om 15.15 aankwamen. Die avond zijn we uit eten geweest met twee andere meisjes. Een Nederlands meisje die we hadden leren kennen in het hostel in Townsville en een meisje uit Zwitserland. Dit was erg lekker en gezellig.
De dag erop hebben we een poging gedaan om bij te kleuren en hebben we de tours naar Whitsunday Island en Fraser Island geboekt. 's Avonds besloten Stefanie en ik om een kijkje te nemen bij de karaoke night in de bar naast ons hostel. En ja hoor na wat alcoholische versnaperingen, die we hadden gekregen van wel erg charmante Australische mannen, besloten ook wij onze zangkunsten te tonen. Het eerste liedje wat we, samen met onze nieuwe Japanse vrienden, hebben gezongen was stop van de Spice Girls. Dit was ons zo goed bevallen dat we daarna nog een liedje hadden gezongen met een ander Nederlands meisje die we hadden ontmoet in Cairns en die we heel toevallig in de bar weer tegenkwamen. We besloten om het liedje Barbie Girl van Aqua te zingen. Voor diegenen die geïnteresseerd zijn in het resultaat, het is vastgelegd op camera. Dus wie het wil zien is welkom bij mij thuis als ik weer terug ben haha, het is overigens niet aan te raden om de beelden te bekijken hoor haha.
Goed ik hoop dat ik jullie nog niet verveeld heb, want ik heb nog wel wat meer te vertellen. Na onze karaoke avond zijn we de volgende dag naar Whitsunday Island geweest. Om 10.00 uur zijn we met een speedboot naar het eiland vertrokken waar we eerst mochten snorkelen bij het zuidelijke gedeelte van het eiland. Vervolgens zijn we met de boot naar Whitehaven Beach gevaren. Dit is een 7 km lang strand op het eiland waar het water kristalhelder blauw is en waar het zand ongelofelijk wit en zacht is. Dit was zo ontzettend mooi, het was echt het mooiste wat ik tot nu toe heb gezien in mijn leven. Om jullie een indruk te geven hoe het was heb ik wat foto's van het strand bijgevoegd. Hoe verder we langs de kust reizen, hoe mooier het allemaal wordt hier.
Ook heb ik inmiddels mijn eerste surfles gehad in Agnes Water. We hadden met een groep van 25 mensen les, dit was wel erg veel overigens maar wel erg gezellig. Eerst kregen we wat theorieles op het strand. Vervolgens mochten we in het water zelf oefenen. Het ging me nog wel redelijk af, al zeg ik zelf haha. Ik heb het voor elkaar gekregen om een paar keer op mijn surfboard te blijven staan in het water.
We hebben de eerste 3 weken zoals jullie lezen al heel veel gedaan en gezien. Ik kan nu al zeggen dat ik enorm blij ben dat ik deze ervaring mee mag maken en zal het allemaal nooit vergeten. Het heeft nu al een grote indruk op me gemaakt. Ik ben heel benieuwd wat we verder nog allemaal gaan zien en gaan beleven. Hier houd ik jullie natuurlijk van op de hoogte.

Heel veel liefs vanuit een zonnig Australië,
Eline

  • 24 September 2014 - 12:47

    Sandra Blom:

    Eline, wat mooi om telezen dat het goed gaat,
    En ik heb nix teveel gezegd he?! Wat is het er mooi he...
    En vriendelijke mensen he? Geniet er nog van..
    Heb je de kangaroe al gezien dan??

    Gr. Sandra

  • 24 September 2014 - 22:28

    Frank:

    Leuk Eline!
    En 60 km tippelen, da's niet niks.
    Have fun.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Actief sinds 05 Sept. 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 3534

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 16 Januari 2015

Backpacken in Australië, Nieuw-Zeeland en Thailand

Landen bezocht: